the law is the crime!

filosofi från tåget, oslo-bergen!

sist jag satt på detta tåg hade jag min vän eli nielsen med mig, kan ju säga att det var ganska så mkt roligare än att åka själv.
då var man förväntansfull och lyckligt ovetande om hur svårt det skulle vara att hitta bostad i bergen.

var hos anna med daniel och alex innan jag satte mig på tåget till oslo. riktigt fina vänner man har, uppskattas.
vi spelade spel och det var seriöst längesedan jag skrattade så hårt som när anna skulle göra charader, hon skulle vara arg. hahaha..
hann inte prata så värst mkt med andra vänner innan jag åkte då jag åkte över gränsebn till norge alldeles för fort.
snackade lite med elina och tuttas som befinner sig i malmö, den lilla pojken har hittat hem :) när jag börjar studera vill jag nog också
bosätta mig i södra sverige, mysigt..

på tåget till oslo satt jag först i en vagn med en barnfamilj. efter 1 h med gallskik från ungarna så bytte jag vagn.
stackars barn och stackars mig som behövde stå ut med deras gap, stackars föräldrar...  
efter ett tag somnade jag och sov sött i ngt som liknade en sittande fosterställning. försökte
prata lite med konfuktören för att vänja mig vid noska, han var dock inte så pratglad så jag gav upp efter ett tag.. surgubbe :P

så nu sitter jag här och filosoferar..synd att de är nörkt ute för tågresan mellan oslo och bergen är så vacker..
sist jag åkte var det dag och man såg alla fina berg osv. har lite småpanik över min biljett, har bah ett referensnummer
som jag ska säga men  grejen är att norskan som de snackar i bergen är lite smått obegriplig.

så fort jag kommer fram till maruis hus så ska jag hoppa i min one piece och mina fina tofflor jag fick av moster i julas..myys!

nee fasen man skulle nog ta och försöka sova lite, kommer vara fett trött när jag kommer fram annars.
en liten fågel viskade i mitt öra att elin ska möta mig poå stationen, söta lilla elin :)

måste berätta om en wierdoo dröm jag hade för ngn dag sedan. jag har ju slutat jobba på hemtjänsten och tror att denna dröm
symboliserar att jag saknar mina gamlingar lite XD jag drömmde nämligen att jag jobbade på ett sadistisk gruppboende
där de skulle döda ngra stackars pensisar som hade fått löss, allt detta för att personalen skulle slippa få det själva.
penrionärerna stängdes in i en insolerad cell och skulle bara vänta på dommedagen. jag snäll som jag är räddade dessa stackare och rymde med dem genom bubbelhissen
(en hiss som jag alltid drömmer om.. har i mina drömmar varit i karlstad och hälsat på berra och jessica och de hade också bubbelhissar)... men men jag rymde med     
gamlingarna och snodde ens kudde. på morgonen när jag vaknade trodde jag att jag fått löss eftersom jag sovit på en av deras kuddar... luddig berättelse om en wierdoo dröm.

en annan fin grej jag gjorde i sömnen. jag är sedan länge en känd sleepwalker och pratar en hel del i sömnen gör jag också. jag sov över hos jessica och mitt i
natten hade jag tydligen krypit upp till henne och börjat knacka henne på axeln.. hade sagt ngt i stil med "psst, jessica..jag vet vad vi ska göra nu, jag har en plan"
är man sjuk i huvudet så är man.. aja men men.. hoppas att jag slipper gå eller prata i sömnen nu här på tåget. vem vet man kanske går fram till någon och grabar rumpa XD

natti nattii.. uppdatering från regnstaden i morgon..

the law is the crime

later bitches XD hahahahaha

Kommentarer
Postat av: Alex

haaj! Najs med plugg i södra sverige! Om det inte va för magdansen hade jag lätt sökt i norra sverige! Massor med snö och skidaknig liksom :D



Lycka till i Bergen! Saknar dig! Hälsa Elin :D

2011-01-06 @ 12:28:55
URL: http://upp0ner.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0